یزدفردا: کتاب «خادم جمهور و عبد خدا و سید ابراهیم» تالیف علی‌اصغر عطاران طوسی نگاهی به سبک مدیریتی و منش شخصیتی شهید جمهور ابراهیم رئیسی در انتشارات سروش منتشر شد.

به گزارش یزدفردا: «خادم جمهور و عبد خدا و سید ابراهیم» تالیف علی‌اصغر عطاران طوسی نگاهی به سبک مدیریتی و منش شخصیتی شهید جمهور ابراهیم رئیسی در انتشارات سروش منتشر شد.

کتاب دو فصل با عنوان «ویژگی شخصیتی» و «ویژگی مدیریتی» دارد؛ در فصل ویژگی‌های شخصیتی به مردم‌داری و مردم‌دوستی، سعه‌صدر و مردم دوستی، اخلاص و خدامحوری، مهربانی و خوش‌خلقی، تواضع و فروتنی، تعهد و مسئولیت‌پذیری اشاره شده و در ویژگی مدیریتی مواردی چون خستگی‌ناپذیری، مواسات و همدلی، روحیه جهادی، استکبارستیزی، ولایت‌مداری، تکلیف محوری و … ذکر شده است.

مولف کتاب درباره رئیس‌جمهور شهید نوشته است: «سبک مدیریتی او در بین همکاران خودش یک سبک ویژه‌ای بود، با صمیمیت همراه بود؛ با همکارانش، با وزرا، با مدیران دولتی باصفا و صمیمت رفتار می‌کرد. برای مردم، کرامت قائل بود. عزت قائل بود؛ به مردم، به جوانان‌ها اعتماد می‌کرد....»

در سطوری از بخش ویژگی‌های شخصیتی می‌خوانیم؛ «شهید رئیسی به جرئت و شجاعت در تصمیم‌گیری‌های مهم شناخته شده بود. در همین سه سال اخیر «دولت سیزدهم» فهرستی قابل توجه از تصمیمات و اقدامات شجاعانه او قابل مشاهده است… از نخستین حرکت انقلابی یعنی مهار کرونا با واردات واکسن خارجی و افزایش تولید داخلی آن تا آخرین حرکت جهادی یعنی مهار رژیم غاصب صهیونیستی توسط عملیات وعده صادق.

رئیسی در گفت‌وگو با (برنامه بدون تعارف) می‌گوید: «از جهت اقتصادی چون پدر نداشتم زندگی خاصی داشتیم … سه ماه تعطیلی کار می‌کردم بعضی از ایام تعطیلی دیگر هم در کنار درس، کار می‌کردم، چه دورانی که طلبه بودم و چه دوران مدرسه ابتدایی. در آن دوره هم گاهی کاری که در حد بچه‌ای در این سنین باشد، انجام می‌دادم. هیچ زمانی یادم نمی‌آید که در دوران نوجوانی همراه با درس، بدون کار و شغل باشم.»

آقای رئیسی از کشورهای مقاومت در منطقه حمایت می‌کرد… اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) می‌گوید: «در ماه مبارک رمضان در سفر به تهران دیداری با آقای رئیس‌جمهور داشتیم. او بار دیگر به مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین تاکید کرد…»

کتاب «خادم جمهور و عبد خدا و سید ابراهیم» تالیف علی‌اصغر عطاران طوسی در ۷۸ صفحه به بهای ۹۷ هزا و ۵۰۰ تومان در انتشارات سروش به چاپ رسید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا